02Αυγ2017 – Η Μηχανή του Χρόνου

Αλέξανδρος Ιόλας

Τη δεκαετία του ’80, ο Αλέξανδρος Ιόλας, αναγνωρισμένος συλλέκτης στο εξωτερικό αποφασίζει να εγκατασταθεί στην Αθήνα. Η επάνοδος στην ιδιαίτερη πατρίδα του σε συνδυασμό με τον εκκεντρικό και επιδεικτικό τρόπο ζωής του θα συνοδευτεί τελικά με την πτώση του.

Ο Ιόλας μίλησε μια γλώσσα «ακατανόητη» για την ελληνική κοινωνία. Μερίδα του ελληνικού Τύπου τον βάζει στο στόχαστρο, έπειτα από τη δήλωσή του ότι «ο Παρθενώνας αξίζει μόνο επειδή είναι ερείπιο». Στη συνέχεια, ξεσπά το σκάνδαλο με τη βίλα του στην Αγία Παρασκευή. Ο ίδιος θα καταρρεύσει όταν θα διαβάσει πρωτοσέλιδα που έγραφαν «ρωμαϊκά όργια στο σπίτι του ανώμαλου συλλέκτη». Το θέμα όμως δεν αργεί να πάρει διαστάσεις σκανδάλου και φτάνει μέχρι τα δικαστήρια. Ο Αλέξανδρος Ιόλας κατηγορείται πια για παραβίαση νόμου περί ναρκωτικών, ακολασίες με νεαρούς άντρες και αρχαιοκαπηλία.

Ο δαιμόνιος Αλεξανδρινός ήταν ένας πολίτης του κόσμου, με αλάνθαστο καλλιτεχνικό αισθητήριο που πίστεψε όσο κανείς άλλος στη δύναμη του χρήματος ως μέσο διάδοσης της Τέχνης. Το 1952 ανακαλύπτει τον άσημο τότε Άντι Γουόρχολ και εκτοξεύει σε λίγα χρόνια την καριέρα του στην ποπ αρτ.
Συνεργάζεται στενά με τον Ντε Κίρικο και τον Πικάσο, αναδεικνύει τον Μαξ Ερνστ και τοποθετεί τους Έλληνες καλλιτέχνες στο παγκόσμιο καλλιτεχνικό στερέωμα. Ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Χατζηκυριάκος Γκίκας, ο Αλέξης Ακριθάκης, ο Τάκης, ο Παύλος είναι μόνο λίγα ονόματα από τους καλλιτέχνες που συνεργάστηκε και ανέδειξε.

Αρχισυνταξία: Δημήτρης Πετρόπουλος
Σκηνοθεσία: Γιώργος Νταούλης
Παρουσίαση: Χρίστος Βασιλόπουλος
Παρουσίαση: Χρίστος Βασιλόπουλος